Mücevher Hakkında Herşey...

Lusso Style

Burç Taşları - Lusso Style | Mücevher Blogu | A Jewellery Blog

21 Mart 2014 Cuma

Burç Taşları



Zümrüt kristali hem de ikiz!
              Taşlar ile ilgili en çok merak edilenlerden biri: Burç taşları 


            Şu sorulara gayet aşinayım: Burcumun taşı ne? Benim burç taşım X miş doğru mu? Benim taşım X miş nereden bulabilirim ? Öncelikle belirtmem gereken şey bu konunun jeoloji ile ilgili olmadığı...Burç, doğum yada ay taşları (her ne adla anılırsa) ile ilgili farklı din ve kültürlerde farklı inanışların var olduğunu biliyoruz. Taşlar ile ilgili inanışların kaynağının Hz. Harun'un 12 taşla süslenen tören giysisi olduğu düşünülmektedir. 

           Günümüzde bana daha çok pazarlama ile ilgili gelse de insanların bu konudaki merakını yadsıyamayız. Pazarlama ile ilgili olduğunu düşünmemin en büyük sebebi, bu konu ile ilgili çok fazla listenin dolaşıyor olması. Bana soranlara ise GIA'nın (Gemoloji konusunda söz sahibi kuruluşlardan biri, Amerikan Gemoloji Enstitüsü) listesinden bakıp söylüyorum:) Hatta Facebook sayfamızdaki paylaşımlarda da bu listeyi kullanıyorum! GIA taşları aylara göre sınıflamış. Buna göre:

GIA doğum taşı tablosu

Ocak - Garnet
Şubat - Ametist 
Mart -Akuamarin
Nisan - Elmas
Mayıs - Zümrüt
Haziran - İnci
Temmuz - Yakut
Ağustos - Peridot
Eylül - Safir
Ekim - Turmalin ve Opal
Kasım - Sitrin ve Topaz
Aralık - Tanzanit ve Turkuaz

Benim doğum taşım elmasmış;) Sizinki ne?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınızı bekliyorum:)
(Hesabınız yoksa anonim seçeneğini işaretleyin, aksi halde yorumlarınız ulaşmaz.)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...