Mücevher Markaları ve Kurumsal Bloglar |
Kurumsal Blog, bir markanın kendini en iyi ve doğru şekilde anlatabileceği mecraların başında gelmesine rağmen, hala kurumsal blog kavramını ciddiye almayan pek çok marka var.
Başta söylemeliyim; bu yazının konusu sadece mücevher ve takı markalarının kurumsal blogları. Diğer markalar için genelleme yapmam yanlış olur. Kuyum ve mücevher sektörü için ise durum içler acısı...Düzenli olarak güncellenen ve fayda sağlayıcı içerikler barındıran kurumsal bir blog maalesef yok! Aksine, bloglara bir göz atınca bir hevesle yayına başlanmış, fakat yazacak kimse bulamayınca yazmayı bırakmış hissi uyanıyor. Çünkü kurumsal blog hazırlamak kolay bir iş değil, hele de mücevher blogu...
Kurumsal Blog, klasik anlamda algılanan yazı yazmak ve yayınlamak olarak düşünülmemeli. Gözümün önüne, ne yazsak da yayınlasak diye düşünen CRM veya sosyal medya yöneticileri geliyor (eski günler...). Bu hataya düşen, kendi hiç okunmayan dergisini çıkaran markalar bile var...
Sadece marka hakkında bilgi vermek amacı ile tasarlanmış bloglar, ziyaretçiler tarafından ilgi çekmediği gibi sıkıcı da bulunuyor.Özgün, zengin ve samimi paylaşımların yer aldığı kurumsal bir blog, markanın hedef kitlesine çok daha fazla güven verir. Hedef kitleyi oluşturan kişiler markaya daha çok inanır ve sadık birer müşteri haline gelebilirler.Bir mücevher markasının blogunda, faydalı ve eskimeyen türden yazılar, çeşitli etkinlikler, medya ile ilgili duyurular, uzman yorumları, yeni ürünler ve benzeri daha pek çok şey görsellerle desteklenerek son derece güzel bir şekilde daha az maliyetli olarak yayınlanabilir.
Ayrıca bloglar, diğer sosyal medya mecraları ile entegre olarak planlanırsa markanın daha fazla verim alabileceği de unutulmamalı. Böylelikle müşteriler kurumsal bloga yönlendirilerek, eksik ve hatalı bilgiler yerine doğru bilgiler ile buluşması sağlanabilir.
Kurumsal blog, blogger etkinliği düzenlemek ve/veya bir blog yazarı ile anlaşmalı çalışmak gibi düşünülmemeli asla! Fayda sağlayan ve devamlı güncellenen içeriklerin yer aldığı kurumsal bloglar her zaman okunma potansiyeline sahiptir. Bu da markanın daha fazla bulunabilir olması ve daha fazla potansiyel müşteriye ulaşması anlamına gelir. Markaların internetteki temel çabası daha fazla görünür olmak değil mi? Markalar internette görünür olmak adına binlerce liralık sosyal medya kampanyaları, blogger etkinlikleri, davetler, vs. düzenlemiyor mu?
Pekiyi çözüm nedir?
Şirket bünyesinde nitelikli yazı yazacak birini isdihdam etmek en akıllıca çözüm! Ancak sektör açısından bu biraz zor, patronları ikna etmek pek kolay olmayacaktır...Şirket bünyesinde blog yazan kişiler tesbit edilip onlara teklif götürülebilir. Blog yazarlığı konusunda belirli bir donanımı olan, belirli bir takipçi kitlesine sahip olan yazar yada yazarlardan yardım alınabilir.
Sizin görüşleriniz neler? Hiç bir markanın kurumsal blogunu okudunuz mu?
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Yorumlarınızı bekliyorum:)
(Hesabınız yoksa anonim seçeneğini işaretleyin, aksi halde yorumlarınız ulaşmaz.)