Mücevher Hakkında Herşey...

Lusso Style

Uzun Bir Ara, Yorumlar, Tavırlar - Lusso Style | Mücevher Blogu | A Jewellery Blog

15 Mayıs 2016 Pazar

Uzun Bir Ara, Yorumlar, Tavırlar






Uzun bir aradan sonra Merhaba!

Şimdi baktım da dokuz aydır hiç blog yazısı yayınlamamışım. Aslında paylaşımlarıma instagramda @thegemsoflussostyle adıyla devam ediyorum ama blog yazmak gibi olmuyor tabii...Ara vermemin başlıca sebepleri; çok çalışmak, devam ettiğim okullara yeterince vakit ayırmaya çalışmak ve belki biraz da küskünlük olarak sayabilirim. Genellikle bilgi içerikli yazılar yazdığım için çok zaman ayıramadım. Bu süre zarfında güzel yorumlar yazan, soru soran takipçilerime ve bültenlerini göndermeye devam eden mücevher markalarına teşekkürü bir borç bilirim.


Blog yazmayı sevmeme rağmen, küskünlükle yayın yapmamayı seçmem mücevher hakkında bloglarda, sitelerde ve dergilerde yazan kişilerin açıkça yetersiz olduğunu düşünmem geliyor. Madem bu platformda bilgilerimi,düşüncelerimi özgürce yayınlayabiliyorum  öyleyse bunu yazmamda da bir sakınca yok. Zaten gizlice takip edip adsız yorum bırakarak herkes kendini belli edebiliyor! Evet ne yazık ki markaların basın bültenlerini kopyalamakla veya markaların PR yönetimini ele geçirmeye çalışmakla uzman olunmuyor. Bu yüzden sanırım bu "uzman" enflasyonunun düşmesini bekliyorum :)


Bundan sonra seyrek aralıklarla da olsa paylaşımlarda bulunabilirim belki çünkü iki yıl emek verdiğim blogumu öylesine bırakmak da doğru gelmiyor. Çünkü öğrenci arkadaşlar için bir bilgi kaynağı olduğunu çok iyi biliyorum gelen yorumlardan. 

Biraz da kötü yorum sahiplerinden bahsedeyim:

Öncelikle kötü söz sahibine aittir. Yorum yapmadan önce yazıları belki tekrar okumaları gerekiyor olabilir. Zira yazdıklarından ve tavırlarından eğitim seviyelerinin pek de yüksek olmadığını anlıyorum. Sektörde emek veren tanıdığım, tanımadığım, arkadaşım, şirketime iş yapan ustam olan pek çok kişi var. Mesleği ne olursa olsun işini layıkıyla yapan herkese sonsuz saygım var. Ancak yazı yazabilmek, yorum yapabilmek ve araştırma sonuçlarını yayınlayabilmek belirli bir birikim gerektiriyor ve biraz saygıyı hak ediyor diye düşünüyorum.


Ve markalar;


Günümüzde bloglar magazinden teknolojiye, müzikten modaya, bilimden politikaya kadar her türlü bilgiye aracılık edebiliyor. Blogların bu sonsuz yapı içerisinde tüketicilerin bilgi edinme kaynağı haline  gelmeleri de kaçınılmaz. Yapısal olarak geleneksel medyaya nazaran çok daha hızlı bilgi üreten ve yayan, daha tarafsız olarak algılandığı için güvenilir bulunan bloglar, değişen tüketicilerin ihtiyaçlarını ve bilgi arayışını karşılayabilecek kadar derinlik kazanmıştır. Blog yazarları tarafından üretilen  her türlü bilgi bir kanaatin yansıması olarak görülebildiğinden, takipçileri ve  okuyucuları için de etkin biçimde önderlik edebilme gücüne sahip. Dolayısıyla bloglarda yayınlanan marka ilişkili tüm içerikler, markanın tüketici gözündeki algısal durumunu etkileyebilecek nitelikte. 

Blogların kurumsal denetimden uzak bir şekilde sesini topluma duyurabilme olanağına sahip, bireyselliği kalabalıkla destekleyebilen, fikirleri görmezden gelinemeyecek kadar büyük ve hızlı etkiler yaratabilen tüketiciler olduğunu gözardı etmemek gerekir diye düşünüyorum. Benimle aynı fikirde olan yerli yabancı / mücevher markalarının da var olduğunu biliyor ve içten içe seviniyorum. Bu yüzden de bültenlerini severek okumaya, davetlerine katılmaya devam edeceğim.

Sanırım blog yazısı  yazmayı özlemişim...Belki bu yazı yeni bir başlangıçtır:)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınızı bekliyorum:)
(Hesabınız yoksa anonim seçeneğini işaretleyin, aksi halde yorumlarınız ulaşmaz.)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...