Mücevher Hakkında Herşey...

Lusso Style

Kitap Önerisi : Değerli Taşlar -Gemstones - Lusso Style | Mücevher Blogu | A Jewellery Blog

29 Eylül 2013 Pazar

Kitap Önerisi : Değerli Taşlar -Gemstones


             Bugün değerli taşları seven, öğrenmek isteyen herkes için bir tavsiyem var! 
             Başlangıç seviyesinde değerli taşlar ile ilgili bir kitap okumak isterseniz bu kitap tam size göre!  Gemstones. Yazarı Cally Hall Yaklaşık 12 yıl önce almıştım (sanırım Remzi kitabevinden) bu kitabı, bir çırpıda okuyup kütüphanemin en güzide köşesinde yer açtım.

             Kapağından anlaşılacağı üzere bol görsel kullanılan bir kitap. Bence taşlarla ilgili kitaplarda ne kadar görsel o kadar anlatım kolaylığı demektir. Dili ingilizce ama görseller işi kolaylaştırıyor.

        Kitap, değerli taşlar, değerli metaller, kesim şekilleri, organikler olarak bölümlere ayrılmış. Çok renkli ve görsellerin altında çok faydalı notlar var. 

Gemstones, taşların ham hallerini de içeriyor
              Kitabın bana göre en önemli özelliği aynı renkte taşları bir arada, farklarını belirterek göstermesi. Böylelikle tanımlama ve fiziksel-kimyasal özellikleri bulabilmek çok kolaylaşıyor. Öğrenci arkadaşlar bana çoğu zaman kaynak kitap soruyor, bu kitabı öneririm. Özellikle  de takı tasarım bölümlerinde okuyan arkadaşlara... Jeoloji, maden öğrencileri de mutlaka bulundursunlar, mineraloji, gemoloji gibi derslerde faydalı olur:) 
Yeşil renkli taşlar! İşimiz pek kolay değil...

Taşlar ve bazen de mücevherler...

           Aslında bu kitaba en çok kuyumcuların ihtiyacı olduğunu düşünüyorum sorulan sorulara (doğru)  cevap verebilmeleri açısından...Bundan birkaç yıl önce bir firmanın kitabın resimlerini alarak (!) üzerine firma ismi yazıp müşterilerine dağıttığını görmüştüm bir fuarda ama okuyan olmuş mudur bilmiyorum :)

          Genel olarak kitap sever bir toplum olmadığımızın bilincindeyim ama ihtiyacı olanlar olur diye kitap tavsiyelerine devam edeceğim!

         Kitap ve mücevher aşkı ile...

2 yorum:

  1. Epeydir bu şekilde bir kaynak arayışındaydım. ebay veya amazondan getirtebilirim sanırım. Türkçeleştirilmiş olduğunu sanmıyorum, yazınızda böyle birşeyden bahsetmemişsiniz.
    Bu arada oldukça uzun zamandır hobi olarak ilgi alanıma giren bu konuda bloğunuzu mutlaka takip edeceğim, gerçektende çok faydalı paylaşımlarda bulunmuşsunuz. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel sözleriniz için çok teşekkür ederim. Bu kitabın Türkiye'de var olduğunu düşünüyorum. Remzi kitabevine bir bakın derim. Tahmin ettiğiniz gibi ve ne yazık ki Türkçe değil İngilizce.

      Sil

Yorumlarınızı bekliyorum:)
(Hesabınız yoksa anonim seçeneğini işaretleyin, aksi halde yorumlarınız ulaşmaz.)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...