Hikayesi 1800’lü yıllarda New York’ta başlayan
efsanevi mücevher markası …
TIFFANY&CO. İKONİK TIFFANY SETTING TEK TAŞININ 130. YILINI KUTLUYOR.
Kurulduğu ilk yıldan beri bir lüks ve prestij simgesi, şarkılara, romanlara ve filmlere
konu olmuş bir marka Tiffany. Truman Capote’nin aynı adlı
romanından uyarlanan Tiffany’de Kahvaltı (Breakfast at Tiffany’s) bunlardan
biri. Audrey Hepburn’ün canlandırdığı Holly karakteri, her sabah New York 5.
Cadde’deki Tiffany and Co mağazasının önünde vitrini seyrederek kahvaltı
yapıyor ve o ünlü repliği söylüyor: “The best place in the world, where
nothing bad can take place…”
Tiffany, her bir Tiffany tek taşını özenle hazırlayan zanaatkârlarını
onurlandırmak ve Tiffany standartlarını vurgulamak için Tiffany Setting için
bir tanıtım başlattı.
Markanın kurucusu Charles Tiffany, Tiffany Setting’i ilk olarak 1886 yılında
dünyaya tanıtmış. O tarihten beri de aşkın sembolünü denince ilk akla gelen
Tiffany Setting, zanaatkârların usta işçiliğini ve pırlanta mirasını
bizlere hatırlatıyor diyor Tiffany’nin pazarlama müdürü Caroline Naggiar. Bu yüzden
Tiffany Setting’in 130. yılında, el işçilikleri ile tek taşta mükemmelliği
yakalayan ustaları onurlandırmaktan daha anlamlı ve bu markaya yakışan bir
kutlama olamaz.
![]() |
Tiffany Setting |
Marka, Tiffany
Setting'in diğer tek taş yüzüklerden neden farklı oldığunu şöyle açıklıyor;Tiffany, dünyada çıkarılan en
iyi pırlantaların 99.96%’sını reddeder ve mükemmel pırlantayı ararken, Tiffany
standartları 4C kuralının da ötesine gider. 5. C ise taşın eşsiz ışıltısı,
ihtişamı ve parlaklığıdır.
![]() |
Tiffany Setting Tek Taş Yüzük |
Tiffany’nin
gemologu Melvyn Kirtley pırlantalar hakkında şöyle diyor: “Dünyada çıkan en iyi
pırlantaların 99.96%’sını reddederim çünkü dünyada kabul edilen kalite anlayışı
ile Tiffany kalitesi arasında fark var.”
“130 yıldan
beri, Tiffany’nin eşsiz pırlantaları kusursuz bir işçilikle montüre
konulmuştur, kalitesinden hiç ödün vermemiştir.” diyor pırlanta mıhlayıcısı
Tomasz Dziwura.
“Pırlantanın 57
fasetini titizlikle parlatırım, eğer sadece 56 faset en mükemmel parlarsa ben
onu başarısızlık olarak kabul ederim.” diyor pırlanta kesim ustası Jorge
Jimenez.
Pırlanta
tedarik zincirinin sürdürülebilirliği Tiffany için çok önemlidir (TIK TIK).
Tiffany, yüksek
kalitedeki pırlantalarının ham halini kendi madenlerinden veya dünyada bilinen
güvenilir tedarikçilerden temin ediyor. Daha sonra kendi tesislerinde, bu
taşların kesimini ve parlatma işlemini gerçekleştiriyor.
Tiffany&Co nun tüm dünyada lüks ve prestijin simgesi olması boşuna değil! Marka, modası asla geçmeyecek ve baş döndürücü tasarımlarıyla tüm kadınları, pazarlama stratejileriyle de beni daima kendine hayran bırakmaya devam edecek gibi görünüyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Yorumlarınızı bekliyorum:)
(Hesabınız yoksa anonim seçeneğini işaretleyin, aksi halde yorumlarınız ulaşmaz.)