Mücevher Hakkında Herşey...

Lusso Style

Gemoloji: Okumak, anlamak, öğrenmek için kaynak eserler - Lusso Style | Mücevher Blogu | A Jewellery Blog

17 Şubat 2013 Pazar

Gemoloji: Okumak, anlamak, öğrenmek için kaynak eserler

         Takipçilerimden gelen mesajlar üzerine kaynak kitap önerilerimi arttırmaya karar verdim.




          Malumunuz üzere gemoloji, jeolojinin ülkemizde biraz kenara itilmiş bir alt dalıdır. Türkiye'de, endüstri-bilim işbirliği dengesinin kurulamaması da  piyasadaki yetişmiş eleman azlığına ve bilgi eksikliğine sebebiyet vermektedir. 

         Bu yazı, kesinlikle iki-üç haftalık kurslarla eksper olacağına inananlar için değildir. Eğer tesadüf eseri okuyan var ise şimdi okumayı bırakabilir... Amacım bana e-posta, facebook ve telefon ile ulaşıp soru soranlara kaynak göstermektir. Jeoloji, maden, gemoloji, takı tasarımı bölümlerinde okuyup kendini daha çok geliştirmek isteyen pırıl pırıl arkadaşlara ışık tutmaktır. Ayrıca bu konular ile mesleki olarak alakası olmayan ancak hobi olarak ilgilenen, satın alma konusunda bilinçli davranmak isteyenler de tavsiyelerimden faydalanabilir.


          Bundan sonra sıklıkla yukarıda saydığım ana konular üzerinde yazılmış kaynak kitap tavsiyelerim olacak. Kendi kütüphanemden seçtiklerimle başlayacağım. 



           Üzülerek söylüyorum, kitapların çoğunluğu İngilizce ve Almanca... 





            Umuyorum ilerleyen yıllarda doğru dil ile yazılmış ya da doğru çevrilmiş kitaplar da kütüphanelerimizde yerlerini alırlar. 


 
              Bu arada belirtmeden geçemeyeceğim; bu kitapları okumak (eğer tercih ederlerse tabii); bir şeyler öğrenmek yerine yazılarımdan "esin alarak" yayın yapan sektör dergisi yazarları ve  kendini eksper, danışman vs. diye lanse edenler için çok zorlu bir süreç olabilir. Zira bunları satın almak maddi, okumak ise manevi bir yatırım...Kolay para kazanmak varken kim kitap okur ?


Mücevher aşkı ile...

1 yorum:

  1. Merhaba, Türkçe yazılmış bazı kitaplar buldum. Google da fakat bu bilim dalına, ülkemizde pek ilgi olmasa gerek ki siz de belirtmişsiniz. Yabancı dil bilmiyorum, daha doğrusu kitap okuyacak kadar diyelim. =)
    Eklemek istediginiz Türkçe kitap olabilir mi? Tesekkur ederim, sizinle tanismak isterim.. Saygilar.. (Bu arada heykel mezunuyum; hobi amacı ile öğrenmek istiyorum)

    YanıtlaSil

Yorumlarınızı bekliyorum:)
(Hesabınız yoksa anonim seçeneğini işaretleyin, aksi halde yorumlarınız ulaşmaz.)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...