Mücevher Hakkında Herşey...

Lusso Style

Chanel ve Kamelya Bahçesi - Lusso Style | Mücevher Blogu | A Jewellery Blog

12 Kasım 2013 Salı

Chanel ve Kamelya Bahçesi


“Camélia Coromandel” broş @Chanel

           Modaya ilgisi olup da Gabriel Chanel'in kamelya tutkusunu bilmeyen yoktur...

         Bu tutkunun  kaynağı hakkında söylentiler çeşitli, en kuvvetlisi de Chanel'in  Alexandre Dumas'nın Kamelyalı Kadın adlı eserinden çok etkilenmiş olması!


Kamelyalı Kadın Tiyatro Afişi
            Ayrıca kamelyanın kokusuz bir çiçek olması, çürüyüp kokuşmaması da Chanel için farklı şeyleri simgelemiş anlaşılan...

           Ne olursa olsun kamelya motifi mücevhere çok yakışmıyor mu? Mücevherde çok fazla çiçek motifi sevmememe rağmen kamelyayı çok güzel buluyorum ben. Dolayısıyla Chanel'in "high jewelry" koleksiyonu Jardin de Camélias (Kamelya Bahçesi) ne kayıtsız kalamadım. 


“Camélia Origami” Kolye ve Bileklik

“Camélia Origami” küpe
       Koleksiyonda çok farklı taşlar birarada kullanılmış. Bunlardan bazıları mandarin garnet, turmalin, opal, spinel ve vazgeçilmez pırlanta...Kolyeler, küpeler, yüzükler, broşlar ve kol düğmeleri tabii ki baş döndürücü bir işçilikle...

“Broderie de Camélia” Kolye

“Camélia Solaire”  Yüzük

“Ruban de Camélia” Broş
Son yıllarda popüler kültürdeki Chanel çılgınlığına tepki olarak Chanel mücevherleri biraz ihmal ettiğimi farkettim. Bundan sonraki yazılarımda daha sık yer vermeye karar verdim:)

Mücevher aşkı ile...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınızı bekliyorum:)
(Hesabınız yoksa anonim seçeneğini işaretleyin, aksi halde yorumlarınız ulaşmaz.)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...