Lüks markaların kimliklerini incelediğimizde mutlaka tarihçe ve marka mirasının üzerinde önemle durulduğunu görürüz.
Tiffany'den vintage bir parça |
Hatta kötü taklitler bu fikirden yola çıkarak -biz şu kadar yıllık markayız, -biz üçüncü kuşağız vs. gibi cümleleri, üzerinde duracak başka şeyleri olmadığı için sıkça kullanırlar.Uzun bir geçmişe sahip olmanın marka kimliği oluşturduğu doğru olmadığı gibi güçlü pazarlama planı olan her markanın lüks olması da beklenemez.
- Lüks markaların kısa tarihi -
Eğer bir lüks markayı mirası tanımlıyorsa bu yeni markaların pazara girişinin imkansız olacağı anlamına gelir. Oysa ki bunun tam tersi yani çok eski olmayan lüks markaları da görebiliyoruz.
Bir lüks markanın tarihinin önemli olduğu aşikar. Ancak bir marka adı geçmişten gelen öğeleri kullanarak nasıl yaşatılır bu daha önemli. Markanın değerlerini koruyarak modern ve dijital dünyaya uyarlayabilenler gelecekte de lüks marka olarak yaşayacaklardır. Bunun en güzel örneğini Chanel'in geçtiğimiz günlerde yayınladığı, Gabriel Chanel'in 80 yıl önce çıkarttığı ilk mücevher koleksiyonu "Bijoux de Diamants" dan esinlenilerek hazırlanmış videoda görüyoruz.
Ne dersiniz ? Mirasa sahip çıkmak işte böyle olur bence...
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Yorumlarınızı bekliyorum:)
(Hesabınız yoksa anonim seçeneğini işaretleyin, aksi halde yorumlarınız ulaşmaz.)